Vardag kom & ta mig

Hej hej och hallå dagboken.

En intensiv men underbar vecka har passerat och lämnar efter sig tomhet.
Var är alla människor?!
Igår gjorde jag en lyxa-till-det-för-fia-grej.. Manikyr. Så värt det.
Kostade ca 340 SEK för en Shellac Manikyr. Har inte riktigt koll på vad det kostar i Sverige.
Väljer nu att tro att det är ungefär samma.
Det är första gången jag testar Shellac. Nu får vi se hur länge det håller.
Tjejen på salongen sa upp till 2 veckor. Jag hoppas i hemlighet på längre, självklart.

Efter denna fantastiska vecka med frosseri, av olika slag, har jag nu satt mig ned & gjort en budget.
Jag vet!
Ska alltså fortsätta leva det underbara livet i London men samtidigt spara undan lite.
Känner att det är dags. Jag ska ju föreställa vuxen. Kanske är läge nu – Eller vad säger du, dagboken?
Jo men precis.

Att sitta & göra en budget känns enormt osexigt. Måste jag bara få säga.
Har gjort det tidigare och klarat av att hålla mig till budgeten galant. Så jag vet att jag kan och att det går.
Det kan bara vara så trist, emellanåt.
Lite som att äta grönsaker när man var liten. Det var kanske inte nödvändigtvis så att det var äckligt.
Det smakade bara inte lika gott som godis. Precis så är det med att sätta en budget.
Att skapa och hålla sig till en budget smakar inte lika bra som att slösa pengar – helt enkelt.

Så, nu är den alltså här. Oundvikligen. Den där vardagen.
Hur mycket jag än försöker skjuta den från mig så kommer den allt närmre. Vardagen.
Jag säger åt den att försvinna
– Kom tillbaka senare. Dra!
Men den lyssnar inte. Så jag ger upp och säger
– Vardag, kom & ta mig då om du kan.
Du din vanliga, trygga, rutinerade samma-sak-varje-dag-vardag. Kom du bara.
Jag ska fortsätta njuta av livet. Du din vanliga, trygga vardag. Jag kommer att måla dig med regnbågens alla färger, sätta glitter & paljetter på dig. Jag kommer klä dig i fina kläder, borsta ditt hår , måla dina naglar och få dig att se ut som en weekend.
– Vardag, kom & ta mig då om du kan. Jag står här och väntar.

Peace

3 thoughts on “Vardag kom & ta mig

  1. Fan va jag saknar din skratt och din positiva syn på livet gumman!! Det är härligt att se dig njuta så av livet, fortsätt med det!!! <3

    Like

Leave a Reply

