Brunchar på en lördag – Yup, I’m Crazy

Jag har förstått att det är populärt att bruncha. 
Även så i London. 
Jag köper konceptet. 
Det är fantastiskt att äta sen frukost, lunch och tidig middag i en och samma, ibland enorma, måltid. Hemma i Stockholm har jag mest tänkt på söndag som en brunchdag. 

I lördags tog jag på mig mina träningsskor, ja jag ska köpa ett riktigt par tillägnade mina promenader, och åkte in till stan. Marble Arch för att vara mer exakt.
Jag bor nu i västra London, i zon 2, för att sätta det lite i ett sammanhang.
Min plan var gå runt i Hyde Park, ta en titt på Oxford Street och sen ta mig till Regent Street. För att kunna checka av de sakerna på att-göra-listan. Har fortfarande Regent Street på listan.
När jag kom upp ur tunnelbanan och gick över gatan för att se, The Marble Arches för att sen gå in i Hyde Park så var parken inte så majestätisk som jag hade föreställt mig.
De höll nämligen på att lägga om gräset. Fick senare reda på att de gör detta för att Hyde Park, mer eller mindre, blev förstört under OS 2012. Hade man ju kunnat tänka sig..
Så, jag gick tillbaka till Oxford Street. Men avvek snabbt.
Jag svängde istället in på en gata som heter North Audley Street. Gick hela vägen ner och förbi Grosvenor Square Garden, som ligger mitt emot Amerikanska ambassaden. Sen byter gatan namn till South Audley Street Och det är där Marc by Marc Jacobs ligger. Paradiset!

Men för att återgå till vad jag skulle berätta om – Brunchen.

När jag var på väg in hörde jag av mig till en kompis. Vi bestämde oss för att ses runt halvtvå i Hyde Park vid Italian Gardens. Om ni får möjlighet, gå dit.
Sedan fortsatte vi mot Kensington Gardens, som också ligger i Hyde Park, och tittade en sväng på Princess Di’s gamla boning. Jag hade inte tackat nej, ska jag väl erkännas.
Hungriga som vi hade blivit bestämde vi oss för att hitta någonstans att äta.
Då jag inte känner till London så bra, ännu, fick min kompis bestämma åt vilket håll vi skulle gå.

Vi rörde oss mot Notting Hill.

Lördagar är, till skillnad från Stockholm, en bra dag för att bruncha här. Vilket alla uppenbarligen håller med om. Det var kö ut på gatan från vissa ställen. Vi kollade några olika innan vi kom till ett ställe som heter Tom’s. Helt klart en ny Favorit!
I väntan på att få ett bord står man i den lilla butiksdelen vilken känns som en godisaffär från himlen.

Efter att ha dreglat över menyn en stund bestämde vi oss tillslut för fattiga riddare med kanel, blåbär och lönnsirap & pannkakor med mascarpone och bärkompott.
Båda kan jag starkt rekommendera. Att gå dit rekommenderas. Om ni även äter något, är självklart upp till er. Men ni bara måste se denna fina lilla deli!

Weekend-brunch är något jag gärna upprätthåller. Lördag som söndag. Vilket som är gott nog. Och gott, det var det!
På en lördag till på köpet.

Ska självklart testa brunch lördagar som söndagar. Kommer då ge mina absoluta favoriter som tips inför ert London besök.
Tills dess – Bruncha lugnt!

One thought on “Brunchar på en lördag – Yup, I’m Crazy

Leave a Reply

