Första natten

Hej hej och hallå dagboken! 
Nu sitter jag i en soffa och skriver igen.
Skillnaden denna gång är att soffan, likaså jag, är i London. 
Ja, du läste rätt kära dagbok. Jag är i London! 

Veckan började med att jag fick gå hem från jobbet, dunderförkyld. Hemma i Stockholm.
Stressen med packning kröp sig sakta närmare och det var ett faktum. Stressutslagens attack var över mig! 
Vad kunde jag göra förutom att ge upp och ge in för denna panikens vapen? Ingenting. Så, jag gav upp. Jag låg i fosterställning i soffan & tyckte överväldigande synd om mig själv. 
Fick inte så stort medhåll, då jag faktiskt var på god väg att flytta (FLYTTA) till London. 
Okejdå. 

Och nu du kära dagbok. Nu. Nu är jag här! I London. I staden som jag ska förälska mig i. Som ska förälska sig i mig. Om man kunde hålla en stad i handen skulle jag göra så och skutta över ängarna tillsammans med den i solnedgången…
REALITY CHECK! 

Förlåt. Ryktes med.

Hur gick det att komma hit då? 
Jo, gråtkalaset på Arlanda tillsammans med mina föräldrar avslutade stressen & gjorde mig totalt slutkörd i huvud och kropp. För att göra mig ännu mer mörbultad fick vi alla resenärer sitta ombord på planet i ca 45 minuter innan vi äntligen fick lyfta. 
Som grädden på moset tyckte flygtornet i London att vi alla skulle få en fantastisk sightseeing av denna fina stad så vi cirkulerade minst 3 ggr innan vi fick landa.

Phew! Framme!
Mina väskor hittade sin väg ut från planet väldigt snabbt & när jag lyckats hitta ut står den alltid så vackra J och väntar på mig. Åh vad glad jag var att se henne! 
Hon föreslog tåg eller tunnelbana. Jag trodde jag skulle svimma.
Två stora resväskor, ett jättestort handbagage dessutom var ägaren av dessa näst intill medvetslös. 
TAXI! Skrek jag. 
Så blev det. 

För att göra en jättelång historia lite kortare, så kom C över på middag med hennes flatmate, T. Mycket trevligt. Vet inte riktigt vad vi pratade om då jag var trött. Några glas vin på det så var allt perfekt!  

Nu snart ska jag ta mina lurviga och åka in till kontoret för att hämta en väska som står & väntar på mig där. Hälsa lite på kollegorna kan jag väl ta mig tiden att göra också. En bank ska besökas och lite annat viktigt ska hinnas med. J ska med. Det blir bra, så jag slipper åka vilse första dagen.

Puss & kram, eller som man skriver här XO 
Toodles!

Leave a Reply

