Reunions rockar

Long time no see, min vän.
Denna vecka har, än så länge, varit fylld till bredden med härliga människor jag saknat länge. Sånt är fint. Kärlek.

Det finns så mycket som är fint, roligt och bra. Människor, upplevelser och allt där emellan.

Okej. Jag kanske trippar på min senaste date, som jag nu är på väg hem från. En före detta kollega men fortfarande vän. Fikat och pratat, pratat, pratat och pratat lite till. Det var riktigt mysigt! Sen promenerade vi uppe på puckeln och jag fick en del fina minnen. Delade självklart med mig av dom.
Vill du också veta?
Okej.

Det var en dag för något, eller några, år sen. Jag och en vän hade en fin sommardag då vi båda var lediga. Flax. Vi bestämde oss för att köpa med oss kaffe för att sen strosa runt. Vi började på puckeln. Där, bland många andra, fanns ett galleri. Tror det var Galleri Greger. I ögonvrån ser jag den. Den där färgen. Den var magisk och bara skrek efter mig. Vi gick såklart in. Jag, förtrollad av denna färg, missade helt de andra tavlorna på väggarna och att det dessutom stod en man inne i galleriet. Tillslut hälsar han på oss och jag rycks, tillfälligt, ur förtrollningen. Vi började prata och han berättar om allt från hur tavlorna kom till, till hans liv och olika saker han upplevt. Magi.
Det hela slutar med att vi hängt i hans galleri i säkert en timma och när vi till slut har gått ut på puckeln igen händer det. Tårarna börjar rinna nerför mina kinder. Det var inget fulgråt, måste tilläggas. Jag var så upprymd av alla känslor som fanns, av mötet med denna fina människa.

Det min vän. Det var vackert.
Ja, jag är en tönt. Det är helt okej och jag är fullt medveten om detta ;) Skulle dock välja att kalla mig själv för en känslomänniska.

Puss!

2 thoughts on “Reunions rockar

    1. Ha ha ja men mest låter det bra :) Tycker vi bestämmer det ;)

      Om meddelandet är kortfattat eller felstavat beror det på att det är skickat från min iPhone

      Like

Leave a Reply

