Förväntningar

Förväntningar.
Det kan man ha. Om de faller in eller levs upp till är ju en annan femma.

Imorse skrev jag om A day. Jag skrev även att jag skulle fota så det stod härliga till. Har detta hänt? Näe, inte direkt.
Varför då?
Jo, denna dag har varit fylld av möten. Har haft tre utbildningar (superkul) och ett annat möte där jag fick reda på hur jag, som person, är utefter en DISC-profil. Intressant. Med bara några klick på en sida räknas det ut hur jag ser på mig själv, hur jag upplevs och hur jag beter mig på jobbet. Tro det eller ej så stämde det ganska så precis. Ja, skulle kunna säga att det var på pricken. Sjukt. Jag fick 24 alternativ. Eller frågor. Där skulle jag välja minst och mest sannolika. Utifrån det så visas det hur jag är. ÄR. Jag är. Spännande.

Andra förväntningar som finns är ju på semestern. Alltså förväntningar på vädret, vistelsen, hotellet, brännan…. Ja. Du förstår. Jag vet. Man kan inte, och ska inte, ta ut saker i förskott. Men(!) just nu gör jag det. Jag vill bli brun, jag vill kunna slappna av, jag villa använda varenda klädesplagg jag packat ned, jag vill komma tillbaka som ett paket fyrverkerier för att jag fått vila upp mig. Vad tror du? Troligt? Rimligt?

Okej. Jag har haft Nazi-Ida på besök. Hon har halverat min redan packade väska. Hon ifrågasatte varenda plagg, varenda sko, varenda väska, varenda bikini. Fy bubblan. Jag kom in i en treårstrots och motsatte mig tydligt till hennes ifrågasättande av mina val. Men, detta resulterade i att min packning halverades. Så det är väl ok. Typ. Kanske. Jo.

Iallafall.
Nu borde jag kunna få plats med min necessär. Men där får ingen, INGEN, ifrågasätta mitt val av saker. Saker i min necessär kommer bestå av stylingprodukter, sminkborttagning, nagellack, nagellackborttagning, tops, bomullpads, tandborste, tandkräm, hårborste, hårnålar och allt annat man kan tänkas behöva för att styra till en någorlunda okej frisyr och andra hygienprylar. Säg emot med ditt liv som insats. Just sayin…

Okej. Nu har jag alltså bara med mig sju par skor, tre klänningar, en kjol, tre par shorts, fyra väskor, två långbyxor och ett antal toppar. Än så länge.. kanske kommer att revidera denna packning… kanske… Måste nog väga väskan först.
Någon som har en våg att låna ut?

Leave a Reply

