Sällskapssjuk? Go social!

Om jag är sällskapssjuk?
Jajjemen!

Inte alltid, men ibland.
Vad som då hjälper är ju självklart att få sällskap. Men det kan finnas situationer då det inte går att få sällskap, IRL.
T.ex. om du ligger hemma och är sjuk av någon smittande åkomma, om du är på andra sidan jordklotet mot var dina nära & kära befinner sig, eller om ALLA dina nära & kära råkar vara superupptagna med annat än att underhålla just dig just nu. Vad gör man då?

Sliter sig i håret, lägger sig under täcket  och gråter hejdlöst?
Ja, kanske det.
Men andra saker man kan göra är att Go Social.
Alltså, gå ut på Facebook, kolla ditt twitterflöde, starta en blogg (om du inte redan har en), skicka sms till alla du känner. Även om dom inte svarar i detta nu så kommer du bli överlycklig och känna dig superpoppis när de väl gör det.

Jag menar, att få se andras bilder, läsa vad andra skriver kan vara ett skönt tidsfördriv. Vips är klockan någon timme senare och du kan sätta på din favoritserie eller program. Dessutom ser du hur många andra människor som också är online och kanske även dom är sällskapssjuka. Alla lika, alla olika ;)
På så vis får du lite sällskap. Även fast det inte är IRL. Men det kan hjälpa.
Jag ger inga garantier här, people, måste sägas.

Bara ett litet tips från mig, såhär en vanlig tisdag.
Om jag är sällskapssjuk idag? Om jag sitter online på Facebook, twitter, bloggen, läser andras bloggar och pratar i telefon samtidigt?
….

2 thoughts on “Sällskapssjuk? Go social!

Leave a Reply

