Hår i armhålan…

…har skapat mkt diskussion de senaste dagarna.

Jag tycker det är tragiskt.
Jag tycker det är tragiskt att det kan gå så pass långt.
Så pass långt att folk ger sig på personangrepp.
På vilka grunder?
Utseende.
Jag blir äcklad.

Samtidigt blir jag rädd.
Rädd för människors ignorans.
Rädd för människors verklighetsuppfattning.
Rädd för människors syn på varandra.
Rädd för människors syn på norm.

Ja. Jag, som många fler, skriver om kvinnan som filmades medan hon var på Melodifestivalen, i Globen. Hon hade valt att inte raka sig under armarna.
Vad gör det?
Jag väljer att raka mig under armarna.
Vad gör det?
Är det provocerande att jag väljer att ta bort håret som växer i mina armhålor?
Är det provocerande att jag väljer att färga håret som växer på mitt huvud?
Är det provocerande att jag, några gånger per år, väljer att klippa håret som växer på mitt huvud?

Det är utöver mitt förstånd.

Vad som är viktigast är hur vi, som människor, beter oss gentemot andra människor, här på jorden.

Hur vill du bli ihågkommen?

bild från: http://www.lotten.se/uploaded_images/julia_roberts-751839.jpg

2 thoughts on “Hår i armhålan…

    1. Ha ha ha! Fantastisk bild :) Ja men det är absurt att denna diskussion överhuvudtaget är uppe på bordet. Men uppenbarligen behövdes den. Jag gillar när saker ställs på sin spets. Då tvingas de flesta att tänka var de själva står. Min förhoppning är ju att alla kommer fram till att det är beteende, inte utseende, som är det enda viktiga här på jorden. Tack för din kommentar och för att du läst :)
      Ha en din kväll!
      // Fia

      Like

Leave a Reply

