Det skrivna ordet

Det skrivna ordet kan vara så vackert.
Det kan vara så totalt.
För mig.

Jag önskar att jag verkligen tog mig mer tid att skapa, skriva, säga…

Det kan vara oerhört befriande att få skriva av sig. Eller bara att få skriva. Någonting.

Den här helgen har bara handlat om mig. Jag har varit hemma hela helgen och verkligen laddat batterierna. Så att säga.
Vilket sannerligen behövdes.
Jag har möblerat om och hunnit läsa fina ord. På nätet.
Ommöbleringen skedde naturligtvis inte på nätet. Det hände IRL i min lägenhet.
Läsandet förekom online.

Nu sitter jag, återigen, i min soffa. En kopp kaffe (som egentligen är ett glas fast i porslin), datorn i knäet & Tv:n på i bakgrunden.
Tittar liksom inte. Har den bara på.. för att.

Idag kanske jag ska skriva.
Mer. Än det här.

Söndagskärlek från mig till er ;)

 

2 thoughts on “Det skrivna ordet

Leave a Reply

