Time for change!

Det är redan den 29e december.
Oj, vad tiden bara springer iväg!

Det är mkt saker jag sagt jag ska göra, vill göra, borde göra, borde ha gjort.
Nu är det snart ett nytt år och dessa önskemål och viljor får än en gång bli uppskjutna.

Jag har aldrig trott på nyårslöften. Har nog aldrig uttalat ett nyårslöfte. Förrän nu.
Mitt nyårslöfte är att ta en ordentlig titt på min ekonomi och, helt enkelt, skärpa mig.
Det känns läskigt men samtidigt spännande.
Ska jag bli vuxen nu?

Varför  nu?
Jag har tidigt satt ett (av många) mål för mitt liv.
När jag är runt 40, om jag har barn, ska jag med egna medel kunna åka med mina barn på två semestrar per år.
Oavsett om jag är ensamstående eller inte. Det ska inte påverka den möjligheten.
Vad som då krävs är tid. Tid är pengar.
Så det är bara att börja jobba på det nu. Har ju ca 14år kvar tills dess att jag är 40.

So people!
These are the times for a change!

 

Med det sagt säger jag Gott Nytt År!

 

PUSS!

 

Leave a Reply

