Utveckling!

I mitt jobb får jag möjlighet att utvecklas, dagligen.
Jag sitter just nu, tillsammans med min chef, och skapar en helt ny avdelning.
En helt ny avdelning!
Där jag kommer vara Teamleader och ha en till person med i mitt team. Till en början.
Sen får vi se hur behovet blir. Det är svårt att avgöra när vi inte har startat ännu.

Jag vill alltid så himla mycket. Hela tiden. När jag sitter ned och planerar inför nästa år måste jag ibland, eller kanske ofta, stoppa mig själv då jag kommer på mig själv med att vara ca 7-8 månader fram i tiden. Jag föreställer mig hur alla “barnsjukdomar” redan har kommit och gått. Att mitt workflow redan sitter och att jag och min kollega kan allt som rinnande vatten.

Det kan ibland vara svårt att se vad man åstadkommit och gjort. Nu tänker jag mest på jobb, alltså.
För snart två år sen, oj vad tiden går fort, började jag som kontorsassistent på Newsdesk(ja det hette så då).
Jag var bara vikarie. Min tjejkompis skulle utomlands och behövde någon som kunde hoppa in istället för henne.
Det visade sig vara jag.
Jag blev direkt kär i hela företaget och mina kollegor, såklart.
Det låter så sliskigt, men jag hade hittat hem :)
De verkade inte tycka så illa om mig dom heller. Jag blev erbjuden en tjänst som säljare. Jag hade aldrig någonsin gjort något sådant förut. Nyfiken som jag är svarade jag : Ja.
Jag kastade mig in med huvud före i en värld jag aldrig varit i närheten av.
PR & sånt därnt. Har man ju hört talas om, tänkte jag.

Efter ett tag kände jag att det inte riktigt var min grej. Att sälja alltså. Var fortfarande kär i företaget.
Då gick jag till min dåvarande chef och presenterade en PP-presentation jag gjort över vad jag ville hålla på med på företaget.
Efter några diskussioner kom vi fram till att jag skulle börja på Kundservice. Självklart!
Några månader senare, efter ytterligare några möten, blev jag ansvarig för Kundserviceavdelningen.

Jag. Jag har gjort den resan. Fia.
Sweet!

bild från : http://tarradaleblog.edublogs.org/files/2010/02/red_heart.png

Leave a Reply

