De har somnat varje natt med att hålla varandra i handen under hela deras gemensamma liv.

.. Nu har morfar somnat för sista gången.
Mormor vägrade att släppa honom. Vägrade. 
Han låg kvar över natten, brevid henne. En sista natt.
Hon letade efter hans hand och började gråta då hon inte hittade den.

De har somnat varje natt med att hålla varandra i handen under hela deras gemensamma liv.

– Vad ska hända med mig nu? Hur blir det med mig?
Frågar mormor.
– Ni glömmer inte bort mig nu?
Frågar mormor och vänder sig till mig och min syster.

Han skulle fylla 99 år på juldagen. Nittionio.

2 thoughts on “De har somnat varje natt med att hålla varandra i handen under hela deras gemensamma liv.

Leave a Reply

