Uppdatering saknas

Ok. Jag vet.
Dåligt utav mig.
Dåligt att jag inte återkommit med inlägg om utbildningen jag var på.
Det kommer… Inte än dock.
Vad jag än så länge kan säga är att jag älskade den där utbildningen. Mycket givande!
Dels på ett personligt plan men jag känner även att det hjälpt mig i jobbet.
Kanske går hand i hand?
Eller hur är det egentligen med det där?

Jag talade en gång med en vän om synen på huruvida man är det man jobbar med.
Låt mig ta er tillbaka..

Vi hade inte träffats på länge. Jag och han gick i samma klass på gymnasiet.
Det hade gått ett bra tag sedan vi sågs sist. I och med det bestämde vi oss för att ses över en fika. Som blev middag.
När jag frågade honom vad han gör nuförtiden sa han att han jobbar och fortsatte sedan med det han gör utanför jobbet. Nyfiken som jag är frågade jag självklart vad han jobbade med. Min vän ville inte svara utan bytta istället samtalsämne. Vi pratade om mycket både djupa och ytliga saker. Jag lyckades hela tiden komma tillbaka till min fråga; vad jobbar du med? Återigen fick jag inget svar på detta. Då kom diskussionen om varför det är viktigt att veta det om en människa. Definierar vad man jobbar med verkligen vem man är som person? Han ville inte tycka det. Jag tycker väl heller inte att det definierar mig som person att jag jobbar på en Kundserviceavdelning. Men, jag vill ändå påstå att det säger en del om mig som person. Alltså, om jag gillar mitt jobb eller inte säger ändå något om mig. Vad det säger, är väl en annan fråga.

Så hur är det egentligen med det där?

Tänk dig att du är på en fest.
Du presenterar dig för någon du aldrig träffat tidigare och heller inte hört något om.  För att få igång samtalet, om personen är så pass intressant att man vill fortsätta prata med henne/honom, är det relativt lätt att fråga vad denna person sysslar/pysslar med om dagarna. Sedan kan man ta det vidare och prata om annat. Vad pratar man då om? Vädret? Nej, troligtvis pratar man om vem man kan ha som gemensam vän och/eller bekant.
Är det fel att bilda sig en uppfattning om en människa tack vare/ på grund av vad de jobbar med?

Vad vet jag?

Jag fortsätter med mitt iallafall :)

Nu, slut på lunch och tillbaka till Kundservice på Mynewsdesk

Leave a Reply

