Om jag bestämt mig?

Jo, nu är jag här igen.

Jag skrev ett inlägg om det här tidigare.
Att jag bestämt mig. Eller jag skrev nog att jag kommit överens med mig själv.
Jag hittade inte igen det. Inlägget alltså.
Idag är dag ett. Den fösta dagen, skulle man också kunna säga. Men det stämmer inte riktigt. Tror jag.
Iallafall,
Jag är oavsett vad, tillbaka på ruta ett.
Jag ska blir rökfri, igen. Ja, det blev en Epic Fail med rökfriheten tidigare.
Jag ska börja träna, igen.
Yes I can!
Jag tror. Tror d?

Denna dag ett känns lite motig. Känns lite jobbig. Känns som om jag vill skippa denna dag ett & hoppa ändra fram till dag 7. Typ.
Direkt när jag kommer hem från jobbet idag är det på med promenadkläderna och ut på en skön höstpromenad. Känn på den du!

Jag har ett  mål. Jag ska dit. Så är det bara.
Promenera minst 30 min varje dag.
Gymma 3 ggr iveckan (en muskelgrupp per gång)
Ta en klass (kanske två) i veckan för att bryta av lite. (tänk dansklass, eller liknande)

Summan blir alltså att jag tränar fyr till fem dagar i veckan. Awesomeness!
Varför vill jag gör det här då?
Vill jag gå ned i vikt?

– Nej!!! Jag vill bli välmående både fysiskt och mentalt. Alltså, att röra på sig gör att man utsöndrar mer endorfiner vilket i sin tur gör att man mår lite bättre lite oftare. Nej, jag säger inte att jag är deprimerad. Tvärtom! Det gör ju att jag vill bibehålla denna känsla plus det faktum att jag vill se bra ut även flera år framåt i tiden. Vill inte “förslappas” så att säga ;) Jag vill inte bli pluffsig och släppa taget om min kropp, om några år. Då är det bara till att göra något åt saken.

To be continued….

4 thoughts on “Om jag bestämt mig?

Leave a Reply

