Fint. Mångfald. Tankar. Inspiration.

Måndagar innebär frukost på jobbet. Utöver en mysig stund tillsammans med kollegorna har vi även måndagsmöten.

– Måndagsmöte? På en måndag? No shit! (Jag vet, strålande formulerat)

En måndag i månaden är temat utbildning. Det kan vara internt, dvs en kollega som föreläser om något som är värt att veta. Alternativt en extern föreläsare. Med extern föreläsare menas då alltså någon som inte är anställd på Mynewsdesk (som är företaget jag jobbar på).
Idag var det Leo Razzak som kom och pratade. Talade.
Hans hjärtefråga är mångfald.
Får du någon gång möjlighet att lyssna till och se på Leo – Ta chansen!
Hans karisma, energi och passion gör att det inte går att göra något annat än att ta till sig det han talar om.
Jag skulle tro på vad han än sa, tror jag. Då han är så bra på att engagera sina lyssnare.

– Ok, det var måndag morgon så vi var nog lite tröga när det kom till interaktion. Det var några som var mer vakna än andra. Jag måste erkänna att jag nog tröttare än jag varit på länge. Trots denna slöja av trötthet som var svept runt mig lyckades Leo inte bara engagera mig utan inspirera mig. Han fick mig att tänka till. Vilket alltid är nyttigt.
Tänka till. Tänka på hur jag beter mig.
– Hur beter jag mig gentemot andra människor? Vad anser jag är främmande? Tycker jag det främmande är skrämmande? Hur tacklar jag skrämmande situationer? Varför är de skrämmande? Hur kan jag se annorlunda på dessa situationer? Vad kan jag göra annorlunda för att möta människor? Vad kan jag göra annorlunda för att förbättra gemenskapen?

Denna diskussion kan aldrig stanna upp. Den får inte det. Den behövs. Konstant. Hela tiden. Alltid. Siempre.
Varför då?

Det kommer alltid finnas människor som behöver bli bemötta. Med vördnad. Respekt. Kärlek. Omtanke.
Det kommer alltid finnas människor som är ignoranta. Nonchalanta. Fördummade. Rädda. Fega.

Keep it up & sprid kärlek.

Leave a Reply

