Har sagt det förut & jag säger det igen

Jag vill så himla mycket.

Alltså, jag har många planer. Jag har många idéer. Jag har många och mycket tankar.
Hur ska jag då få ned dessa på pränt?
Ja, en blogg är ju ett alternativ. Men ibland vill jag kanske inte riktigt offentliggöra alla mina tankar.

Herregud! Tänk om ni skulle få komma in i mitt huvud. Bara för en dag. Kanske bara för en timma.
Det skulle vara bra tror jag.
Jag ser tydligen saker lite annorlunda än andra, har jag märkt.
Inte nödvändigt vis på ett negativt sätt.
Nej.
Jag har väldigt lätt att se det positiva i det mesta.

Tillbaka till det där med att jag vill så mycket.
Dels har jag mål. Faktiska milstolpar jag vill uppnå.
Det ena är privat. Hur jag vill att mitt liv, på ett ungefär, ska se ut när jag blir vuxen.
(Ja, jag är 26. Vuxen? Nope)

Jag ska kunna, när jag är ca 40 år, ta med mina barn på två semestrar om året. Oavsett var, ska jag med egna medel kunna ta den tiden och ge mina barn. Oavsett om jag är ensamstående eller har någon, ska jag kunna göra detta. Det ska jag se till. Det ska jag skapa.

Sen har jag ett yrkesmässigt mål. Eller ok, jag har ju även delmål. Det övergripande målet är att skapa mig själv en karriär.  Jag är på väg. Jag är på väg dit!
Jag håller alltså, i detta nu, på att skapa min egen karriär. Jag står på tippen av brädan och ska i vilken sekund som helst hoppa. Och jag älskar det!

Det som jag känner står i min väg är min brist på erfarenhet.
Jag skulle kunna se det som ett hinder. Jag skulle kunna låta det skrämma mig. Jag skulle kunna känna mig överväldigad av det.
Ibland är det så.
Men oftast, nästan alltid, är jag så exalterad att jag inte vet vilket ben jag ska stå på. Oftast vill jag bara att den bubblande känslan inom mig ska explodera ut i såpbubblor så att alla kan se hur jag känner.
Ja, jag kan kalla det övertaggad.

Det är lite så jag är. Det är lite sån jag är.

Leave a Reply

