Klädd i söndag.

Söndagar. De är för härliga.

Jag tar mig tid att fundera på veckan som kommer. Men även veckan som varit.
Efter att ha kastat upp alla pusselbitar i luften börjar de sakta landa. På plats. Det är fint. Det känns bra.
När bitarna faller på plats alltså.

Jag funderar ibland på saker och ting.
Har kommit fram till en del. Funderar fortfarande på andra saker.

Människor jag inte förstår mig på, har jag bestämt att jag helt enkelt inte förstår.
Måste acceptera att jag inte kan förstå alla. På samma sätt som många nog kan ha svårt att förstå mig ibland.

Minns en komplimang. Den komplimangen. Finaste jag någonsin fått, tror jag.

I somras. Vi satt på ett café på söder. Hon satt mitt emot mig. Vi hade inte setts på länge. Allt för länge. Vi fick 24 timmar tillsammans innan hon reste bort igen.
Hon sa så fina ord till mig. Om mig. När jag känner att ner börjar komma nära tänker jag på de orden hon sa, då är ner inte lika nära längre.
Hon sa att hon ser upp till mig. Att jag gett henne så mycket, att hon vill vara som jag.  Hon vill se på saker med mina ögon.
Jag började gråta. Av kärlek. Kärlekstårar. Jag blev rörd. Minst sagt.

Hon är saknad. Snart ses vi igen. På hennes hemmaplan. Värt.

Söndagen fortsätter.

Jag gillar den.

Söndagen.

Lugnt som lägger sig. Det lägger sig runt mig som en filt. Lugnet. Söndagen.

Mysigt.

Tänder ljus. Andas in. Ler.

2 thoughts on “Klädd i söndag.

  1. Man kan inte gilla om man inte är medlem på wordpress. Då kommenterar jag i stället!
    Fin, vackert! Söndagar är verkligen underbart mysiga. Sitter i min egna soffa med tänka ljus & min nya tekanna å bara myser! Puss

    Like

    1. Åh men ja visst är dom! Söndagar är underbara. Men va? Kan du inte gilla om du inte har WP? Dryg grej.
      Ny tekanna? När köpte du den? Just det, du var på ikea häromdagen?
      Puss!

      Like

Leave a Reply

