Det är du & jag Livet.

Double Rainbow

Jag sitter iklädd söndag. Jag trivs. Har haft underbara kvällar och dagar. Precis det jag behövt. Behöver. Känner att det är ok.

Men du, Livet, jag är lite arg på dig. Du, Livet, måste behärska dig. Du, Livet, får sluta springa iväg. Du, Livet, måste låta oss alla hänga med. Du, Livet är mig kärt. Du, Livet, jag älskar ju dig. Du, Livet, finns i oss alla. Gammal som ung. Snäll som dum. Arg som glad. Ledsen som lycklig. Men där du inte finns, dit vill inte jag gå. Där du inte finns vill jag inte att någon annan, nära mig, ska gå. Men ju fler dagar jag får med dig desto färre är det kvar. Det är något du lovat oss. Det är något vi är medvetna om.
Vilket gör att jag vill ta dig, Livet, i handen och med glädje följa dig. Var det än leder.

Det är du & jag Livet.

Leave a Reply

